ХІ ОПОРЯДЖУВАЛЬНІ РОБОТИ
XI.1. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ
Опоряджувальні роботи — це комплекс будівельних процесів, які виконують на завершальному етапі будівництва (реконструкції) будинків чи споруд для надання їм певного архітектурно-естетичного вигляду, захисту їх від руйнівної дії атмосферних впливів та агресивного середовища, враховуючи вимоги санітарії та гігієни.
До цього комплексу процесів входять: склярські, штукатурні, малярні, шпалерні, облицювальні роботи, а також роботи з улаштування підлог.
Категорія:
ТіОБВ
|
Переглядів:
770
|
Додав:
Gryzley
|
Дата:
21.10.2015
|
|
Х.5. УЛАШТУВАННЯ ПРОТИКОРОЗІЙНИХ ПОКРИТТІВ
Для захисту металевих та залізобетонних конструкцій від корозії найчастіше використовують такі методи:
- покриття поверхонь хімічно стійкими фарбами та лаками, бітумінозними матеріалами, флюатами;
- гумування поверхні листами сирої гуми;
- нанесення на поверхню порошкоподібних термопластичних матеріалів;
- гідрофобізація поверхні силіційорганічними рідинами; металізація поверхні.
Нанесення хімічно стійких фарбу лаків, бітумінозних матеріалів та флюатів виконують такими самими методами, як і в малярних роботах, застосовуючи такі самі механізми та інструменти. У заводських умовах краще всього використовувати метод електростатики
...
Читати далі »
Категорія:
ТіОБВ
|
Переглядів:
976
|
Додав:
Gryzley
|
Дата:
06.10.2015
|
|
Х.4. УЛАШТУВАННЯ ТЕПЛОІЗОЛЯЦІЇ
Збірно-блокову теплоізоляцію виконують з виробів заводського виготовлення (блоки, шкаралупи, плити, цегла). Кладуть ці вироби на холодні або гарячі поверхні насухо або по мастичних підмазках з азбестозуриту, мастик або розчинів, коефіцієнт теплопровідності яких близький до коефіцієнта самої ізоляції. Плити (блоки) укладають знизу вгору горизонтальними смугами, першу смугу кладуть на спеціальну опорну поличку (рис. Х.19). Для пропускання кріпильних штирів у плитах роблять отвори: кріпильні штирі з'єднують з дротяними струнами і стяжками.
Після встановлення всіх плит і оформлення швів поверхню теплоізоляції штукатурять по металевій сітці.
Теплоізоляційні конструкції повної заводської готовності (рис. Х.20) використовують для теплоізоляції трубопроводів.
...
Читати далі »
Категорія:
ТіОБВ
|
Переглядів:
2039
|
Додав:
Gryzley
|
Дата:
06.10.2015
|
|
Х.З. УЛАШТУВАННЯ ГІДРОІЗОЛЯЦІЙНИХ ПОКРИТТІВ
Технологія влаштування гідроізоляції залежить насамперед від виду поверхні, яку захищають від води, а також від виду використовуваних гідроізоляційних матеріалів.
Усі операції з улаштування гідроізоляції поділяють на три основні групи: підготовку поверхні, яку ізолюють, приготування ізоляційних матеріалів і влаштування гідроізоляції.
До нанесення гідроізоляційних покриттів треба поставити анкери, витяжки, труби, ліквідувати нерівності, гострі кути на поверхні, надавши їм овальної форми. Іноді поверхні з цегли та каменю вирівнюють штукатуркою, яку слід теж зробити елементом гідрозахисту (з гідрофобними добавками). Після вирівнювання поверхонь їх очищають від пилу та сміття.
Фарбувальну гідроізоляцію у вигляді бітумних гарячих та хо
...
Читати далі »
Категорія:
ТіОБВ
|
Переглядів:
2289
|
Додав:
Gryzley
|
Дата:
06.10.2015
|
|
Х.2. УЛАШТУВАННЯ ПОКРІВЕЛЬ
Покрівлі з рулонних матеріалів. Традиційна рулонна покрівля конструктивно є гнучким водоізоляційним килимом з кількох шарів рулонних покрівельних матеріалів, з'єднаних між собою та основою клеїльними мастиками. Основні рулонні покрівельні матеріали — це руберойд, склоруберойд, наплавлений руберойд, толь, пергамін.
Кількість шарів у рулонних покрівлях залежить від типу будівлі чи споруди, виду гідроізоляційного матеріалу та похилу даху і може бути від одного (тимчасові будівлі і споруди) до п'яти.
Марку мастики для влаштування рулонних покрівель визначають залежно від району будівництва, виду та похилу покрівлі. Товщина шару мастики не повинна перевищувати 2 мм.
Захисний шар на рулонних покрівлях улаштовують з гравію крупні-стю 10...20 мм. Допускається
...
Читати далі »
Категорія:
ТіОБВ
|
Переглядів:
4315
|
Додав:
Gryzley
|
Дата:
06.10.2015
|
|
X УЛАШТУВАННЯ ЗАХИСНИХ ПОКРИТТІВ
Х.1. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ
У процесі експлуатації будівлі та споруди руйнуються під впливом атмосферних чинників та агресивного середовища. Для зменшення цього впливу, підвищення експлуатаційних якостей будівлі та споруди захищають спеціальними покриттями.
У будівництві захисними покриттями є покрівлі, гідро-, теплоізоляція і протикорозійні покриття.
Покрівля — це верхнє водоізоляційне покриття, яке захищає будівлі та споруди від проникнення атмосферних опадів. Покрівля має бути морозо- та термостійкою, міцною настільки, щоб витримувати навантаження від снігу та вітру, а інколи і технологічне навантаження.
Роботи з улаштування покрівель називаються покрівельними. Технологія покрівельних робіт визначається
...
Читати далі »
Категорія:
ТіОБВ
|
Переглядів:
1208
|
Додав:
Gryzley
|
Дата:
06.10.2015
|
|
III.4. КОМПЛЕКСНА МЕХАНІЗАЦІЯ ВАНТАЖНО-РОЗВАНТАЖУВАЛЬНИХ РОБІТ
Транспортування будівельних вантажів завжди охоплює трудомісткі процеси завантаження і розвантаження транспортних засобів. Для зменшення витрат праці та собівартості вантажно-розвантажувальних робіт застосовують комплексно-механізовані методи виконання їх. Там де це можливо, слід використовувати транспортування вантажів 6е додаткового перевантаження.
Під комплексною механізацією вантажно-розвантажувальні робіт розуміють таку, при якій усі основні процеси та операції завантаження і розвантаження транспортних засобів виконуються комплексе взаємозв'язаних за продуктивністю та технічними параметрами машин
Механізація завантаження і розвантаження транспортних засобів будівництві переважно здійснюється за допомогою самохідних крані різних типів. Практика використання к
...
Читати далі »
Категорія:
ТіОБВ
|
Переглядів:
2056
|
Додав:
Gryzley
|
Дата:
05.10.2015
|
|
ІІІ.3. ТРАНСПОРТУВАННЯ БУДІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ І КОНСТРУКЦІЙ
Усі перевезення будівельних вантажів можна класифікувати за галузевою ознакою — на перевезення, пов'язані з обслуговуванням підприємств будівельної індустрії, та на перевезення, пов'язані із забезпеченням матеріалами і конструкціями будівельних майданчиків; за взаємозв'язками з основним виробництвом — на зовнішні і внутрішні; за призначенням — на загальні і технологічні.
Зовнішнім транспортом будівельні вантажі доставляють на будівельний майданчик, а подальше переміщення їх виконують внутрішньобудівельним транспортом. Зовнішні перевезення здійснюють залізничним, автомобільним, водним та повітряним транспортом.
Внутрішньобудівельний транспорт використовують у межах будівельного майданчика для доставлян
...
Читати далі »
Категорія:
ТіОБВ
|
Переглядів:
4399
|
Додав:
Gryzley
|
Дата:
05.10.2015
|
|
ІІІ.2. КОНТЕЙНЕРИЗАЦІЯ ТА ПАКЕТУВАННЯ ВАНТАЖІВ
У процесі доставки дрібноштучних вантажів, при вантажно-розвантажувальних та складських роботах з ними для запобігання втрат цінних будівельних матеріалів і виробів та підвищення продуктивності праці на цих процесах упроваджують пакетні і контейнерні перевезення. При цьому вантажні одиниці укрупнюються в транспортні пакети або контейнери, завдяки чому всі процеси транспортування, вантажно-розвантажувальні та складські роботи можна механізувати.
Контейнер — це інвентарний багатооборотний пристрій або об'ємна місткість, яка дає змогу транспортувати багажі без допоміжної тари та забезпечує механізовану вантажну переробку (рис. III. 1, а-д). За конструктивними особливостями контейнери можуть бути розбірними і не-розбірними, складними, відкритого або закритого типу, за способом розвантажен
...
Читати далі »
Категорія:
ТіОБВ
|
Переглядів:
2260
|
Додав:
Gryzley
|
Дата:
05.10.2015
|
|
ІІІ ТРАНСПОРТНІ РОБОТИ
III. 1. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ
У будівництві транспортні роботи займають важливе місце. Так, для спорудження 1 м3 будівлі потрібно 150-400 кг вантажів, у зв'язку з чим на транспортування та вантажно-розвантажувальні роботи припадає до 25 % вартості та понад 40 % трудових витрат на спорудження об'єкта.
Технічні засоби будівельного транспорту розрізняють за відстанню та характером дії, видом шляху і тяги, напрямком руху, спеціалізацією, суміщенням транспортних та технологічних функцій.
За відстанню дії транспортні засоби поділяють на два види: будівельні і загального призначення. Транспортні засоби, що експлуатуються на будівельних майданчиках, називають будівельними. Це — баштові крани, навантажувачі, конвеєри. Автомобілі, залізничні вагони, самохідні крани мають необмежений радіус дії і можуть використовуватись як будівельні та в інших галузях господарства.
За характером дії транспор
...
Читати далі »
Категорія:
ТіОБВ
|
Переглядів:
1374
|
Додав:
Gryzley
|
Дата:
05.10.2015
|
| |