Меню, що розкриваються у верхній частині вікна програми забезпечують доступ до всіх основних можливостей програми і є оптимальним вибором для початківців користувачів. Головне меню складається з наступних пунктів: File (Файл), Edit (Правка), Tools (Інструменти), Group (Угрупування), Views (Вигляд), Create (Створення), Modifiers (Модифікатори), reactor, Animation (Анімація), Graph Editors (Графічні редактори), Rendering (Візуалізація), Customize (Налаштування), MAXScript і Help (Довідка). На відміну від головного меню багатьох додатків, меню 3ds Max залишається незмінним незалежно від того, де ви знаходитеся і що робите. Таким чином, ви маєте постійний доступ до пунктів гланого меню. Якщо команда меню має зарезервовану клавішу швидкого доступу, то вона показана поруч з назвою команди. Стрілка, розташована праворуч від імені команди меню, вказує на наявність додаткових пунктів підменю, які з'являються при наведенні на неї покажчика миші.
Не всі команди доступні постійно. Іноді деякі з них відображені сірим кольором, тобто неактивні. Наприклад, якщо в сцені немає виділених об'єктів, ви не зможете застосувати команду Group (Угрупування), але як тільки виділіть один або декілька об'єктів, ця команда стане доступною.
Головне меню складається з наступних пунктів: Файл, Правка, Сервіс, Група, Проекції, Створити, Модифікатори, Персонаж, reactor, Анімація, Графічний редактор, Візуалізація, Налаштування, MAXScript, Довідка. Якщо у вашій версії програми будь пункти відсутні або називаються інакше, то ви можете завантажити русифікатор.
Якщо команда меню може бути викликана з клавіатури, то праворуч від неї вказується необхідна комбінація клавіш. Наприклад "Ctrl + N" означає що спочатку ви повинні натиснути клавішу "Ctrl" (вона знаходиться в лівому нижньому куті клавіатури), потім, утримуючи "Ctrl", натиснути "N" (натискання цієї комбінації виконає команду меню Файл → Створити .. .)
Трикрапка після команди говорить про те, що після виклику команди з'явиться діалогове вікно, в якому потрібно вказати потрібні параметри. Якщо трикрапки немає, то команда виконується відразу після виклику і параметрів не має.
Стрілка праворуч від команди меню вказує на те, що потрібно вибрати один з пунктів розкривається підменю.
Деякі команди відображені сірим кольором, це свідчить про те, що команда в даному випадку не може бути виконана. Для її виконання потрібно виконати деякі умови, наприклад щоб виконати команду меню "Група → Згрупувати" ви повинні вибрати один або більше об'єктів. Як це зробити ми будемо розглядати пізніше.
Тепер розглянемо кожне меню більш докладно. Це дасть загальне уявлення про можливості програми.
Меню Файл
Меню Файл у програмі 3ds Max 9, як і в інших програмах містить команди для роботи з файлами різних типів. Меню містить наступні команди:
- Создать - створення новоъ сцени
- Сброс - перезапустити сцену
- Открыть - выдкрити сцену
- Открыть последнее - список недавно відкритих сцен
- Сохранить - збереження сцени на диск
- Сохранить как - збереження сцени під іншим іменем
- Сохранить копию как - збереження сцени під іншим іменем, але продовжити редагування сцени зі старим іменем
- Сохранить выделенные - зберегти виділені об'єкти
- Объекты внешних ссылок - працювати з посиланнями на зовнішні об'єкти
- Сцена внешних ссылок - працювати з посиланнями на зовнішні сцени
- Менеджер связи файла
- Присоединить - приєднати до поточної сцени об'єкти ззовнішніх файлів
- Присоединить анимацию - приєднати раніше збережену сцену чи анімацію
- Заменить - замінити існуючі об'єкти на нові (з файлу)
- Загрузить анимацию - дозволяє вибірково завантажувати анімацію будь-якої кіфлькості об'єктів сцени
- Сохранить анимация - дозволяє вибірково зберігати анімацію будь-якої кіфлькості об'єктів сцени
- Импорт - Додавання об'єктів до сцени
- Экспорт - збереження об'єктів у файл одного з доступних форматів
- Экспорт выделенного - экспорт виділеного об'єкта
- Просмотр треков - викликає вікно діалогу, в якому можна отримати доступ до файлів сцени і растрових зображень, що використовуються в редакторі матеріалів, їх властивостями.
- Архивировать - зберегти всі використовувані в сцені файли в стислому вигляді
- Итоговая информация - перегляд статистики сцени
- Свойства файла - відкриття вікна для введення властивостей файлу
- Просмотр файла - перегляд зображення перед завантаженням
- Выход - закриття вікна програми 3ds Max 9
У наступних уроках будемо розглядати докладний практичне застосування кожної із зазначених вище команд в міру необхідності.
Меню Правка
Меню Правка в програмі 3ds Max 9 містить основні команди для роботи з об'єктами сцени. Меню містить наступні команди:
- Отменить - Скасування останньої дії
- Повторить - Виконати знову скасовану дію
- Зафиксировать - Збереження сцени в буфер
- Восстановить - Відновлення сцени з буфера
- Удалить - Видалити виділений об'єкт
- Клонировать - Клонувати виділений об'єкт
- Выбрать все - Виділити всі видимі об'єкти в сцені
- Снять выделение
- Инвертировать выбранное
- Выделить по: - Виділяти об'єкти по одному з можливих ознак.
- Область - Вказати тип області виділення і форму виділяє рамки.
- Правка именованных выделенных наборов - Відкрити вікно, в якому легко можна виділяти, редагувати і перейменовувати створені набори об'єктів сцени.
- Свойства объекта
Меню Сервис
Меню Сервіс в програмі 3ds Max 9 містить основні команди для перетворення об'єктів сцени. Меню містить наступні команди:
- Ввод параметров преобразования - команда відкриває вікно діалогу, в якому можна вводити абсолютні або відносні значення для переміщення, повороту або масштабування об'єкту залежно від обраного виду перетворення.
- Плавающее окно Выделение - Вікно для виділення об'єктів на ім'я
- Плавающее окно Дисплей - Вікно для виділення об'єктів на ім'я
- Менеджер слоев - вікно для роботи з шарами
- Список осветителей - Вікно з основними настройками всіх джерел світла в сцені
- Менеджер состояния сцены - Дозволяє зберігати інформацію про стан сцени у файл з можливістю подальшого відновлення.
- Зеркально - Дозволяє створювати дзеркальні копії об'єктів щодо однієї з осей координат.
- Массив - Можна створювати безліч копій об'єкта, рівномірно розподіляючи отримані копії об'єктів у просторі.
- Выровнять - Вирівнювання об'єктів один щодо одного.
- Быстрое выравнивание - Переміщення опорної точки одного об'єкта в опорну точку іншого.
- Снимок - Створення копії об'єкта в поточному кадрі в певні проміжки часу анімації з заданою кількістю копій.
- Инструмент распределения - Відкриття вікна, в якому можна задати параметри розподілу об'єктів для створення дублікатів виділеного об'єкта або сукупності виділених об'єктів, обравши зі списку спосіб розподілу і задавши криву траєкторії або початкову та кінцеву точки лінії розподілу.
- Клонирование и выравнивание - Дозволяє створювати копії об'єктів з одночасним вирівнюванням копії щодо цільового об'єкта.
- Выровнять нормали - дозволяє вирівняти виділений об'єкт, поєднавши його задану нормаль з вказаною нормаллю цільового об'єкта.
- Выровнять камеру - Вирівнювання камери відносно нормалі вибраної грані.
- Выровнять по окну - Вирівнювання локальних осей виділеного об'єкта щодо осі Z активного вікна проекції.
- Разместить блик - За допомогою цієї команди можна точно розмістити відблиск або віддзеркалення на поверхні виділеного об'єкта.
- Изолировать выделенные - Заховати всі об'єкти сцени крім виділеного
- Переименовать объекты
- Назначить цвета вершин
- Палитра цветов - Буфер обміну з кольором
- Подгонка камеры
- Фото окна проекции - Можна скопіювати зображення активного вікна проекції і відобразити його у вікні візуалізації.
- Измерить расстояние - Відстань між двома зазначеними точками.
- Сведения о каналах - За допомогою цієї команди можна швидко визначити, який канал використовує найбільше місця.
Меню Группа
Меню Група включає в себе команди для роботи з іменування групами об'єктів. Меню містить наступні команди:
- Сгруппировать - Створити іменовану групу об'єктів
- Разгруппировать - Зруйнувати іменовану групу об'єктів
- Открыть группу - Відкриття групи дозволить змінювати параметри будь-якого з об'єктів, що входять до групи
- Закрыть группу
- Присоединить - Приєднати виділений об'єкт до групи.
- Отделить - Прибрати виділений об'єкт з групи. При цьому група повинна бути відкритою..
- Разрушить - Разгруппировать виділену групу і всі вхідні в неї групи.
- Сборка - Містить ті ж команди, що й меню Група, з тією різницею, що, коли ви створюєте збірку, програма включає в неї спеціальний тип допоміжного об'єкта (Головний об'єкт).
Меню Проекции
Меню Проекції дозволяє налаштувати зовнішній вигляд вікон проекцій. Меню містить наступні команди:
- Отменить изменение вида - Відмінити зміна виду для активного вікна проекції.
- Вернуть изменение вида - Повернути зміна виду для активного вікна проекції.
- Сохранить активный вид Перспектива - Збереження поточного виду вікна проекції.
- Восстановить активную проекцию слева
- Сетка - Робота з сіткою вікна проекції
- Фон окна проекции - Команда дозволять завантажити зображення для фону вікна проекції.
- Обновить изображение фона
- Восстановить преобразованный фон - Відновлення початкового масштабу фонового зображення.
- Показать контейнер преобразования - Включення / вимикання значків векторів координатних осей виділених об'єктів у всіх вікнах проекцій.
- Показать двойников - При включеному параметрі у вікнах проекцій відображається положення анімованого об'єкта в декількох кадрах до і після поточного.
- Показать времена ключей - Включення режиму відображення моментів часу, відповідних ключових кадрах анімації уздовж траєкторії шляху, де ці ключові кадри розташовані.
- Тонировать выделенные объекты - Включити відображення об'єкта в тонованому вигляді.
- Показать зависимости - Включення режиму автоматичного виділення об'єктів сцени, які є екземплярами виділеного об'єкта сцени.
- Создать камеру по проекции
- Включить в сцену осветители - Команда дозволяє створювати початкове освітлення сцени.
- Перерисовывать все проекции - Оновити вікна проекцій
- Активизировать все карты материалов - Включити відображення всіх текстур для матеріалів сцени.
- Деактивировать все карты текстур - Вимкнути відображення всіх текстур для матеріалів сцени.
- Перерисовывать при изменении счетчика - Включити режим перемальовування зображення у вікнах проекцій при змінах значень в лічильниках, виконуваних за допомогою миші.
- Адаптивная деградация - Оптимізувати швидкість відтворення анімації
- Отображать выбранные объекты
- Экспертный режим - У даному режимі управляти програмою можна тільки за допомогою клавіатурних скорочень.
Меню Создать
Меню Створити містить команди, призначені для створення об'єктів різного типу. Всі ці команди ми будемо розглядати більш докладно на наступних уроках.
- Стандартные примитивы
- Улучшенные примитивы
- АЕС объекты
- Составные объекты
- Частицы
- Сетки кусков
- NURBS
- Динамика
- Формы
- Распространённые формы
- Источники света
- Камеры
- Вспомогательные объекты
- Объёмные деформации
- Системы
Меню Модификаторы
Меню Модифікатори містить команди для перетворення форми або будь-яких інших параметрів об'єкту:
- Выделения
- Правка кусков Безье/сплайнов
- Правка сетки
- Преобразования
- Анимация
- Ткань
- Волосы и мех
- UV-координаты
- Инструменты буферной памяти
- Разбиение поверхностей
- Произвольные деформации
- Параметрическая деформация
- Поверхность
- NURBS редактирование
- Перенос излучения
- Камеры
Меню Персонаж
Меню Персонаж дозволяє створювати будь істоти і працювати з ними. Меню містить наступні команди:
- Создать персонаж
- Разрушить персонаж
- Блокировать - блокувати вільне переміщення об'єктів
- Разблокировать
- Вставить персонаж
- Сохранить персонаж
- Работа с костями - Редагування базової системи кісток.
- Установить исходную позу - встановити вид оболонки
- Принять исходную позу - присвоїти оболонку
- Режим исходной позы - Режим виду оболонки
Меню reactor
Меню reactor містить наступні команди для створення симуляції фізичних реакцій:
- Создать объект
- Применить модификатор
- Открыть редактора свойств
- Утилиты
- Предпросмотр анимации
- Создать анимацию
- О программе reactor
Меню Анимация
Меню Анімація - для створення і управління анімацією об'єктів сцени. Меню містить наступні команди:
- IK-решения - Містить команди для створення решателей.
- Ограничители - Створення контролерів обмеження анімації.
- Контроллеры преобразований
- Контроллеры положения
- Контроллеры поворота
- Контроллеры масштаба
- Редактор параметров
- Сборник параметров
- Связать параметры
- Менеджер реакции - Присвоєння та налаштування контролерів впливу
- Выполнить просмотр
- Просмотреть эскиз
- Переименовать эскиз
- Переключатель ограничений
- Удалить выделенную анимацию - Видаляє всі ключові кадри анімації виділеного об'єкта або групи об'єктів.
Меню Графический редактор
Меню містить команди для роботи з графічними редакторами програми:
- Просмотр треков - Редактор кривых
- Просмотр треков - Диаграмма ключей
- Новое окно просмотра треков
- Удалить окно просмотра треков
- Сохраненные просмотры треков
- Новое окно просмотра структуры
- Удалить окно просмотра структуры
- Сохраненные просмотры структуры
- Просмотр частиц
- Смеситель движений
Меню Визуализация
Меню містить наступні команди:
- Визуализировать - Вікно налаштування вихідних параметрів зображення
- Внешняя среда - Налаштування навколишнього середовища
- Эффекты - ефекти сцени
- Улучшенное освещение - Додаткові налаштування освітлення
- Визуализация текстуры - Параметри для візуалізації текстури
- Пакет визуализации - Візуалізація послідовності зображень з різних кутів огляду.
- Настройки трассировщика
- Глобальное исключение/включение трассировки
- Окно сообщений mental ray
- Плавающее окно Активная раскраска - Вікно, в якому можна спостерігати підсумковий вид сцени після кожної зміни параметрів сцени.
- Активная раскраска в окне проекции - Виконувати візуалізацію в активному вікні проекції.
- Редактор материалов
- Просмотр материалов и карт текстур
- Видеомонтаж - Додавання зображень спеціальні графічні ефекти
- Показать последнюю визуализацию
- Экспорт панорам - Візуалізація панорамних сцен.
- Мастер настройки печати - Налаштування розміру зображення для друку.
- RAM-проигрыватель - Відтворення зображень і анімації.
Меню Настройка
Меню містить наступні команди для налаштування інтерфейсу програми:
- Настройка интерфейса пользователя
- Загрузить схему интерфейса
- Сохранить схему интерфейса
- Вернуться к исходной компоновке
- Переключатель исходных UI-схем
- Показать UI
- Заблокировать компоновку UI
- Конфигурация пользовательских путей
- Конфигурация системных путей
- Единицы измерения
- Настройка сетки и привязок
- Конфигурация окон проекции
- Диспетчер плагин
- Параметры
Меню MAXScript
Меню містить команди для роботи з вбудованим мовою макропрограмування:
- Создать скрипт
- Открыть скрипт
- Выполнить скрипт
- Отладчик MAXScript
- Запись макроса
- Визуальный редактор MAXScript
- Диалог отладчика
Меню Справка
Меню містить довідкову інформацію і уроки 3ds Max 9 англійською мовою:
- Руководство по обновлениям
- Справочник пользователя
- Справочник по MAXScript
- Учебник
- Карта клавиш
- Дополнительные сведения
- 3ds Max в Интернете
- Активировать 3ds Max
- Заимствование лицензии
- О программе 3ds Max
Головне меню
|