П`ятниця, 29.11.2024, 02:05
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
Реклама
Категорії розділу
Архітектура ПК [1]
Архітектура та експлуатація персонального комп'ютера
СПЗ [12]
Системне програмне забезпечення та операційні системи
Комп'ютерна графіка [25]
КСМ [28]
Комп'ютерні системи та мережі
ІСІТО [1]
Інформаційні системи і технології обліку
Бухгалтерський облік [0]
АМтП [10]
Алгоритмічні мови та програмування
Копирайт рерайт [1]
СУБД [18]
Системи управління базами даних
ОКТ практикум [2]
Основи комп'ютерних технологій практикум
Інформатика (практ) [1]
інформатика практикум, практичні заняття
ТіОБВ [61]
Технологія і організація будівельного виробництва
ОСАПр [6]
Основи систем автоматизованого проектування, AutoCAD, ArchiCAD
ТіОБВ (заочники) [1]
Пошук
Статистика


Яндекс.Метрика
Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Форма входу
Календар
«  Жовтень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Головна » 2013 » Жовтень » 3 » Тіла обертання
09:59
Тіла обертання
На цьому уроці ми познайомимося з новим способом створення об'єктів - з так званими тілами обертання, почнемо знайомство зі стеком модифікаторів об'єктів і новим видом об'єктів - сплайнами.

Отже, що таке тіла обертання? Якщо вірити вікіпедії, то Тіла обертання - об'ємні тіла, що виникають при обертанні плоскої фігури, обмеженої кривою, навколо осі, що лежить в тій же площині. Тобто як приклад можна навести такі об'єкти як куля, конус, циліндр і т.д. Всі ці фігури вже є серед стандартних об'єктів, але до тіл обертання так само ставляться більш складні об'єкти такі як тарілки, пляшки, кружки, склянки, чарки та ін От саме деякі з цих об'єктів ми сьогодні і зробимо. Почнемо мабуть з більш легкого для моделювання пляшки.

Запускаємо 3d Max, якщо він вже запущений то створюємо нову сцену. У вкладці «Create»

Вкладка Create

Выбираємо пункт «Shapes»

Вкладка Shapes

В выпадаючому списку вибираємо «Splines»(Сплайни)

В выпадающем списке выбираем «Splines»

У робочій області треба перейти в один з видів проекції, наприклад в вид зліва, там набагато зручніше працювати зі сплайнами. Власне що таке сплайн? У цього поняття є досить складне для простої людини визначення, але по простому це деяка лінія яка проходить через контрольні точки і плавно (або не зовсім плавно) їх огинає.

Продовжимо. Вибираємо об'єкт «Line»

Выбираем объект «Line»

І пробуємо зобразити пляшку в розрізі, причому не всю пляшку а тільки її половину. Можливо це у вас це вийде з першого разу, особливо без креслення (про використання креслень для моделювання поговоримо в наступних уроках), тому накидайте приблизний контур пляшки, який потім можна редагувати.

При створенні можна регулювати плавність лінії, так якщо натиснути ліву кнопку миші (поставити контрольну точку) і тут же її відпустити то вийде ламана лінія:

ломаная линия

Якщо поставити крапку (натиснувши ліву кнопку миші), і не відпустити кнопку миші то тягаючи курсор по екрану можна регулювати плавність лінії на ділянці від попередньої точки до нової точки (на малюнку зображений червоною стрілкою):

можно регулировать плавность линии на участке от предыдущей точки до новой точки

Після відпускання лівої кнопки миші регулюється плавність лини на ділянці від створеної точки до наступної точки (на малюнку зображений червоною стрілкою):

регулируется плавность лини на участке от созданной точки до следующей точки

Для простоти при створенні контуру я використовував тільки ламані лінії. У мене вийшло приблизно так:

полученный контур

Зверніть увагу що, це один сплайн, а не кілька різних сплайнів розташованих один за іншим. Так само важливим фактом є те, що сплайн має розрив і це розрив внизу, на дні пляшки.

Тепер додамо плавності нашому контуру, для цього виділимо створений контур (якщо виділення було знято) і перейдемо на вкладку «Modify»

вкладка «Modify»

Тут зверніть увагу на ось такий список:

Здесь обратите внимание на вот такой список

Вибираючи окремі пункти цього списку можна редагувати відповідні частини сплайна. Вибравши корінь цього списку, тобто напис «Line» ми отримаємо доступ цілком до всього об'єкту, Вибравши «Vertex», можна будете редагувати вершини (контрольні точки) сплайна - рухати їх, міняти їх тип і т.д. «Segment» - відповідає за роботу з сегментами сплайна (ділянками між вершинами) "Spline" - дозволяє змінювати цілком частину сплайна, не пов'язану з іншою частиною.

Ці ж вкладки продубльовані нижче в звитку «Selection»:

вкладки продублированы ниже в свитке «Selection»

Нам потрібно правити вершини сплайна тому виділяємо вкладку «Vertex», тепер за допомогою інструмента «Select and Move»

инструмент «Select and Move»

можна перетягнути кожну вершину в потрібне місце. Якщо натиснути праву кнопку мишки на одній з вершин відкриється контекстне меню де можна змінити тип вершини:

типы вершины

Доступні наступні типи:
Bezier Corner - вершина має незалежні один від одного плечі сили (жовті палички), регулюючи які можна змінювати ділянки сплайна до і після вершини:

Bezier Corner

Bezier - так само як і попередній тип має два плеча але залежних один від одного, так рухаючи одне плече рухається і інше, так що разом вони утворюють пряму:

Bezier

Corner - проста ламана вершина без плавного обводу:

Corner

Smooth - не регульований плавний обвід вершини:

Smooth

Тепер рухаючи вершини, міняючи їх тип і налаштовуючи плавність їх обведення, спробуйте зробити контур пляшки більш правильним і гладким. При цьому можливо вам буде потрібно вставити зайвою вершину, там де потрібна додаткова деталізація, для цього є кнопка "Insert" в звитку "Geometry":

Натиснувши на неї можна вставити вершину в потрібному місці сплайна клацнувши лівою клавішею миші. Видалення зайвих вершин проводиться натисненням кнопки "Delete" на клавіатурі або теж кнопки "Delete" у звитку "Geometry":

При видаленні сплайн не рветься.

Постарайся не захоплюватися кількістю вершин, чим меншою кількістю ви правильно опишете контури пляшки, тим краще. На останок слід згадати про те як виділити групу вершин, для цього можна виділяти вершини затиснувши клавішу "Ctrl" на клавіатурі, або обводячи прямокутною рамкою потрібні вершини (затиснувши ліву клавішу миші). Можна комбінувати ці два способи, затиснувши "Ctrl" обводити потрібні вершини. Іноді таким способом можна виділити не потрібні вершини, зняти з них виділення можна клацаючи по ним лівою кнопкою миші попередньо затиснувши кнопку "Alt" на клавіатурі.

Отже, порухати вершини, регулюючи плавність обводу, додавши в потрібні місця зайві вершини, у мене вийшов наступний контур:

у меня получился следующий контур

Найскладніше місце це напевно горлечко пляшки, тому наводжу його окремо:

горлышко бутылки

Якщо виникатимуть проблеми, можливо має сенс дивитися на справжньому пляшку ну або на картинку з пляшкою.

Тепер настав час провернути наш контур і отримати пляшку, для цього знайдіть у вкладці Modify стек модифікаторів (Modifier List):

стек модификаторов

Тут міститься список можливих модифікаторів (фільтрів), які можна застосувати до об'єкта, їх там дуже багато, і якщо чесно багато я взагалі не знаю навіщо потрібні, але нас цікавить модифікатор «Lathe», він знаходиться в розділі «OBJECT SPACE-MODIFIE»

Ось і вийшла пляшка, тільки вона може бути викривлена.

Для цього треба вибрати напрямок осі обертання і її розміщення, робиться це в звитку «Parameters», в розділах «Direction» і «Align»:

«Direction» и «Align»

У мене це була вісь обертання Y і кнопка «Min» у розділі «Align», у вас можуть бути інші варіанти, залежить від того в якій проекції ви робили контур, і як виглядає контур.

Так само після проставляння потрібних параметрів пляшка може придбати потрібну форму, але виглядає чорною плямою:

выглядит черным пятном

Це сталося через те що нормалі полігонів пляшки розгорнуті у всередину а не назовні, тому освітлення розраховується не вірно. Щоб це виправити, треба поставити галку на «Flip Normals»:

Flip Normals

Тепер ми нарешті отримали нормальну пляшку, тільки треба збільшити сегментацію щоб зробити окружність більш гладкою:

надо увеличить сегментацию

У результаті вийшла така пляшка:

В результате получилась такая бутылка

Її прозорістю займемося в наступних уроках, а поки можна призначити відповідний колір:

а пока можно назначить подходящий цвет

Думаю, ви зрозуміли як створювати об'єкти обертання, для закріплення спробуйте створити тарілку:

попробуйте создать тарелку

Тут можливий ось такий косяк в центрі тарілки :

косяк в центре тарелки

Це можна виправити, поставивши галку на «Weld Core»:

Weld Core

Також попробуйте створити бокал:

бокал

На цьому все.

Категорія: Комп'ютерна графіка | Переглядів: 1030 | Додав: Gryzley | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: