Архітектура ПК
[1]
Архітектура та експлуатація персонального комп'ютера
|
СПЗ
[12]
Системне програмне забезпечення та операційні системи
|
Комп'ютерна графіка [25] |
КСМ
[28]
Комп'ютерні системи та мережі
|
ІСІТО
[1]
Інформаційні системи і технології обліку
|
Бухгалтерський облік [0] |
АМтП
[10]
Алгоритмічні мови та програмування
|
Копирайт рерайт [1] |
СУБД
[18]
Системи управління базами даних
|
ОКТ практикум
[2]
Основи комп'ютерних технологій практикум
|
Інформатика (практ)
[1]
інформатика практикум, практичні заняття
|
ТіОБВ
[61]
Технологія і організація будівельного виробництва
|
ОСАПр
[6]
Основи систем автоматизованого проектування, AutoCAD, ArchiCAD
|
ТіОБВ (заочники) [1] |
21:58 ТРАНСПОРТУВАННЯ БУДІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ І КОНСТРУКЦІЙ |
ІІІ.3. ТРАНСПОРТУВАННЯ БУДІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ І КОНСТРУКЦІЙ Усі перевезення будівельних вантажів можна класифікувати за галузевою ознакою — на перевезення, пов'язані з обслуговуванням підприємств будівельної індустрії, та на перевезення, пов'язані із забезпеченням матеріалами і конструкціями будівельних майданчиків; за взаємозв'язками з основним виробництвом — на зовнішні і внутрішні; за призначенням — на загальні і технологічні. Зовнішнім транспортом будівельні вантажі доставляють на будівельний майданчик, а подальше переміщення їх виконують внутрішньобудівельним транспортом. Зовнішні перевезення здійснюють залізничним, автомобільним, водним та повітряним транспортом. Внутрішньобудівельний транспорт використовують у межах будівельного майданчика для доставляння матеріалів, напівфабрикатів та конструкцій безпосередньо на робоче місце. За функціональним призначенням ці транспортні засоби поділяють на горизонтальні та вертикальні. Горизонтальні засоби транспортування застосовують для переміщення вантажів по території будівельного майданчика. До них належать автомобілі різного призначення, автопоїзди, залізничні вагони та платформи, стрічкові конвеєри, трубопроводи. За допомогою вертикальних засобів матеріали та деталі подають безпосередньо на робочі місця; до них належать різноманітні крани, промислові ліфти, бетононасоси, лебідки тощо. Вибір виду транспорту залежить від відстані, обсягу перевезень, наявності шляхів, виду вантажів, розташування баз відправлення, собівартості перевезення 1 т вантажів. При визначенні найбільш раціонального виду транспорту та при виборі транспортних засобів треба також ураховувати транспортабельність вантажів, які перевозяться. Транспортабельністю називається здатність вантажів зберігати в процесі перевезення свій первісний стан. Так, бетонні суміші та розчини під час транспортування здатні до розшарування, втрати пластичності, а в зимових умовах — до заморожування. Тому при зовнішніх перевезеннях бетонних сумішей та розчинів потрібно застосовувати такий технологічний транспорт, як бетоновози, автобетонозмішувачі, розчиновози. 1 У межах населеного пункту при спорудженні будівель у зоні існуючої забудови або в місцях масового будівництва найбільш доцільним може бути автомобільний транспорт. Це пояснюється тим, що такі умови, як порівняно невеликі відстані перевезень, незначні партії вантажів, необхідність доставляння вантажів у зону використання та переробки їх, обмежені розміри будівельних майданчиків, якнайкраще підходять до використання маневрового автомобільного транспорту.
За конструктивними ознаками автомобілі поділяються на дві групи: загального призначення (бортові автомобілі, самоскиди, тягачі) та спеціального — панелевози, колоновози, фермовози, цементовози, автобетонозмішувачі тощо (рис. ІІІ.2). У будівництві широко застосовується система централізованих перевезень, тобто така організація роботи автотранспорту, при якій він зосереджений у великих спеціалізованих автотранспортних підприємствах і перевезення вантажів здійснюється за замовленням будівельних організацій із забезпеченням експедиційних робіт автотранспортними підприємствами. Перевагою такої системи є більш раціональне використання транспортних засобів через скорочення холостих пробігів та зменшення простроїв під час вантажно-розвантажувальних робіт. Робота транспорту має бути організована так, щоб кожна транспортна одиниця була спроможна перевезти найбільшу кількість вантажів за найкоротший час, дотримуючись при цьому технічних, технологічних та економічних умов. У будівельному виробництві користуються двома основними схемами автотранспортних перевезень: маятниковою та човниковою. За маятниковою схемою причепи не відокремлюються від тягача. Ця схема доцільна у разі розвантаження матеріалів на приоб'єктні склади та спорудження будівель з однакових конструктивних елементів. За човниковою схемою один тягач використовують для обслуговування кількох причепів. Ця схема ефективна під час виконання монтажних робіт із транспортних засобів, тобто збірні конструкції не розвантажують на приоб'єктному складі, а зразу з транспортних засобів подають на робочі місця, де їх встановлюють у проектне положення. У процесі проектування потокових методів роботи автотранспорту слід дотримуватися таких умов: своєчасне завантаження транспорту на підприємстві-постачальнику; вчасне доставляння вантажів на будівельний майданчик; швидке розвантаження транспорту. Роботу транспорту в різних транспортно-технологічних ситуаціях описано графіками, наведеними на рис. III.3. Рис. III.2. Транспортні засоби: а - бортові автомобілі; б - самоскиди; в - тягачі; г - панелевоз; д - для транспортування сантехблоків; е - фермовоз; є - для транспортування плит перекриття; ж - автобетонозмішувач; з - цементовоз
Цикл роботи транспортної одиниці гц, хв, за маятниковою схемою За човниковою схемою: а) для причепа б) для тягача
Рис. III.3. Графік роботи транспорту: а — за маятниковою схемою; б - за човниковою схемою; 1 — графік роботи тягача; 2-4 — графік роботи причепів де tз — час завантаження машин; tв — час на перевезення вантажу tр — час на розвантаження машин; tи — час на повернення машини пі завантаження; tм — час на маневри машини; tпр — час на причеплення причепа до тягача; tвч — час на відчеплення причепа від тягача. |
|
Всього коментарів: 1 | ||
| ||